Naturalne sposoby wspomagania układu pokarmowego – Odcinek 4

Układ pokarmowy

Mialem dziś pisać o pełni księżyca bo dziś akurat jest… i nie wiem czemu tak mam ale nie mogę wtedy spać… kręcę się, wiercę i nic. Koleżanka zapytała mnie czy jestem wilkiem albo czy mam pasożyty? hahaha…. może jedno i drugie…. ale tak od pasożytów do układu pokarmowego 🙂

Byłem dziś na świetnym wykładzie Pani prof. n. dr hab. n. farm Ilony Kaczmarczyk – Sedlak. Kierownik Katedry Farmakognozji i Fitochemii Sląskiego Uniwersytetu Medycznego.
Resztę możecie wygooglować. 🙂 Bardzo dobry wykładowca i przekazuje wiedzę w interesujący sposób. A pamiętam ze studiów że nie każdy tak potrafi… ale do rzeczy –

Układ pokarmowy. Niby wszyscy wiemy co to jest, gdzie się zaczyna i gdzie kończy. Ale okazuje się ze mamy tego 8 metrów długości w ciele i to jest nasze. Razem z flora bakteryjna, wirusami i grzybami oraz pasożytami.
I tu okazuje się ze wszystkie te organizmy są nam potrzebne o ile żyją w równowadze.
Prawidłowa flora bakteryjna odpowiada m.in za zapobieganie otyłości, ochronę błony śluzowej, neutralizowanie związków rakotwórczych.

I nie wiedziałem że to co buduje naszą odporność i florę bakteryjną określa się już od czasu porodu. Kiedy noworodek się rodzi kontakt z matkę dostarcza mu baterii które maja nas chronić. Bo bakterie dzielimy (jak ludzi) na dobre i złe 🙂

Następnie w trakcie życia dokładamy infekcje, antybiotyki, używki, stres itp czym przyczyniamy się do rozwoju naszej flory bakteryjnej, układu pokarmowego oraz odporności naszego organizmu. I naruszamy równowagę… Ponieważ jeśli tej równowagi nie ma i złe bakterie zaczynają atakować organizm trzeba wspomóc go w walce. Co zrobić żeby tak zrobić?
Po pierwsze: należy odżywiać dobre bakterie, Czym? błonnikiem:

WHO zaleca spożywanie 20-40 g błonnika dziennie. W Polsce spożywamy go na średnim poziomie 15 g dziennie.
W czym jest błonnik: Źródłem błonnika są głównie produkty zbożowe z niskiego przemiału zbóż, takie jak: mąki o wysokim typie (np. graham typ 1850), wytworzone z nich pieczywo oraz płatki wielozbożowe, np. płatki żytnie naturalne (11,6 g/100g), chleb żytni pełnoziarnisty (6,1 g/100 g). Drugim bardzo dobrym źródłem błonnika są owoce i warzywa – z owoców bogate w błonnik są zwłaszcza porzeczki(7,9 g/100g) i maliny (6,5 g/100g). Powinny być one spożywane w ilości 5 porcji/dzień. Zaleca się konsumpcję między posiłkami ziaren i nasion roślin zamiast słodyczy, np. nasion słonecznika (8,6 g błonnika/100 g), pestek dyni (6 g błonnika/100 g) oraz suszonych owoców, takich jak figi (9,8 g błonnika/100 g) czy morele (10,3 g błonnika/100 g) i śliwki (10 g/100 g). Warto zwrócić uwagę na siemię lniana, które jest bardzo dobrym źródłem błonnika na poziomie 27,3 g/100 g produktu.

To są naukowe wywody i kto by chodził po sklepach zielarskich aby tego szukać, mieszać itp

Jak można pomóc w utrzymaniu równowagi flory biologicznej w jelicie? Jęczmień, chlorella, lucerna. To są składniki Chorofilu firmy DuoLife.

Inne składniki jak czosnek, czystek, oregano, korzenie szczeci i rdestu japońskiego pomagają w eliminacji patologicznych mikroelementów. I tu też kto odwalił całą robotę z chodzeniem po sklepach zielarskich i dobieraniem składników.? DuoLife w produkcie BorrelissPro. Udowodnione przypadki wyleczeń z boreliozy i schorzeń pasożytniczych.

Czy to wszystko? Okazuje się ze nie. Możemy również pomóc we wzmocnieniu układu odpornościowego. Prostym rozwiązaniem jest dostarczenie witaminy c. Człowiek nie jest w stanie wyprodukować witaminy c i musimy ją pobierać z zewnątrz.

Nawet nie wiedziałem z choroby związane z uszkodzeniami flory bakteryjnej to np biegunka, choroba wrzodowa, rak jelita grubego ale też zakażenia dróg oddechowych, alergie, cukrzyca. Wow !!!

Musimy przez całe życie dbać o utrzymanie prawidłowej flory bakteryjnej poprzez regeneracje nabłonka jelit. Pomoże nam w tym połączenie aloesu z oregano i kilkoma jeszcze innymi składnikami.

Okazuje się ze aż 80% komórek układu odpornościowego znajduje się w jelitach. W związku z tym układ pokarmowy tak jest ważny dla nas. Musimy dostarczać tych składników z zewnątrz. Vilcacora, morela, grzyby reishi, i schitake to są także składniki suplementu który zawiera wszystkie te niezbędne składniki.

To wszystko mądrymi słowami podpierając się, chciałem napisać: uważaj co jesz, uważaj co pijesz, bo wszystko jest ważne.

Kończąc wywód: najważniejsza jest wiara i przetrwanie. Pani Profesor mówiła że są badania na temat woreczka robaczkowego. Po co nam on itp? Ostatnie doniesienia dotyczą tego że jest to miejsce schron. 🙂 Gdzie chowają się “dobre” bakterie gdy nadchodzą złe czasy (antybiotyku i farmakologii). Po odczekaniu wychodzą stamtąd i rozmnażają “dobre” bakterie aby przywrócić równowagę w organizmie.
Także nie traćmy wiary!!!

I używajmy suplementów 🙂